Josef ..

Det finns en kille som inte mår bra alls ..
han visar sig stark & glad , men innerst inne mår han så dåligt , han lider av den smärtan han bär på.
Ni kanske undrar varför jag skriver om honom,  men tycker så himla synd om honom. nu ska jag berätta om Josef min killkompis.

Han sitter i sitt hus , på under våningen.. hans föräldrar bråkar & man hör hur dom skriker på varandra , kastar saker runt varandra. Josef's storebror skulle nu gå upppå övervåningen  och säga åt sina föräldrar att nu fick det va nog..
när han kom upp till deras rum har pappat tagit stryptag om mamma , pappan ser inte sin äldsta son , sen tar han i och trycker till , så mamma dog mitt framför josef's bror , sedan lägger han mamman under sängen.. Josef satt där nere när hans brorsa kom & drog i honom , öppnade ett fönster och bad honom hoppa ut genom fönstret. han gör som sin brorsa säger , tillslut är polisen där. Josef undrar vad som hänt , och hans bror förklarade för honom att pappa tog livet av mamman ..

plus att det va josefs födelsedag , så nu varje gång josef fyller år så kommer det här upp i hans huvud ,, och alla bilder han har kvar av deras bråk .. varje gång på hans födelsedag tänker han på sin mamma som blev mördad av hans pappa..
det här hände för 2 år sen ungefär , idag sitter hans pappa i fängelset & mamman är död , så Josef bor med sin morbror håkan.

anledningen till att pappa mördade mamman var att mamman ville skilja sig , men det ville inte pappan. så han fick ett spel och lackade och det gick över gränsen , så det slutade med att han tog hennes liv , när hans barn var hemma, och på sin son's födelsedag..

Josef , jag önskar jag kunde göra någonting som fick dig att må bra.
du är så stark , att du orkar med allt ? att du orkar gå i skolan, att du orkar prata om din döda mamma , att du orkar ?
stackare , jag hade inte klarat av någonting utan min mamma.
fortsätt vara så här stark som du visar dig att vara !

RIP Josef's mamma .
Står vid din sida om det blir för svårt , Josef.

/ Céline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0